وبلاگ حرفه و فن
حرفه و فن

۱- قالب های ساختار بدن

آمینو اسیدها ، اجزاء و قالب های ساختار بدن ما می باشند . هشت آمینو اسید ضروری وجود دارد که در بدن ما ساخته نمی شود که در اجزاء گیاه آلوورا کشف گردیده است!!! نوشیدن مداوم و منظم آلوورا به شما اجازه
 

می دهد به واسطه تأمین طبیعی آمینو اسیدهای ضروری بدن سلامتی خود را حفظ نمائید . تجزیه ترکیبات آلوورا نشان می دهد که در بین گیاهان شناخته شده توسط بشر ، تنها نوع گیاهی است که آمینو اسیدهای مشابه و ضروری بدن را می سازد . فقط فکر کنید ؟ با استفاده ۲ الی ۴ اونس ( یک اونس = ۱۰۳۵/۳۱ گرم ) در روز می توانید تغییر را مشاهده کنید .


۲- ضد التهاب و عصبانیت

آلوورا دارای ۱۲ مواد اصلی می باشد ، که طی بررسی نشان داده است بدون هیچگونه عارضه ای از عصبانیت و التهاب جلوگیری می نماید ، همچنین آلوورا سبب تحّرک ماهیچه ها و صحّت کار کرد مفاصل می شود .

۳- ویتامین های موجود در آلوورا

آلوورا شامل ویتامین های A , B1 , B2 , B6 , B12 , C , E ، فولیک اسید و نیاسین می باشد . بدن انسان به سادگی نمی تواند بعضی از ویتامینها را ذخیره نماید ، بنابراین نیاز داریم در رژیم غذایی خود همواره این ویتامینها را به طور مکمل بگنجانیم . چه راهی بهتر از نوشیدن میزان مناسبی از آلوورا وجود دارد ؟

 

۴- میزان مواد معدنی

 


بعضی از مواد معدنی در آلوورا یافت شده است که شامل کلسیم ، سدیم ، آهن ، پتاسیم ، کروم ، منگنز ، مس و روی می باشند . چه انبار عظیمی از مواد معدنی!!! ما همگی می دانیم افزودن غذاهایی که دارای ویتامین و مواد معدنی طبیعی می باشند همواره توسط پزشکان توصیه می گردد . نوشیدن آلوورا یک راه طبیعی و سالم برای تأمین نیازمندی های بدن می باشد .

۵- تعمیر و مرمت کلاژن و کشیدگی پوست

آلوورا می تواند منبع غنی از مواد سازنده را به شما ارائه کند که همواره پوستی سالم و شاداب داشته باشید. هر ۲۱ الی ۲۸ روز پوست جدید جایگزین پوست قدیمی می شود. استفاده از قالب های ساختار بدن (آمینو اسیدها) کمک می نماید که پوست بتواند به طور روزانه مواد غذایی مقوی را توسط نوشیدن آلوورا جذب کند تا با اثرات پیری پوست مقابله نماید . مصرف روزانه آلوورا می تواند همان چیزی باشد که پوست شما تشنه آن است.

۶- تنظیم انرژی و وزن بدن

استفاده مداوم آلوورا ، سبب می گردد تا به طور طبیعی سیستم گوارشی شما تمیز گردد . رژیم غذایی ما شامل بسیاری از مواد می باشد که مورد نیاز بدن نیست و فقط سبب خستگی و بیحال شدن بدن می گردد ، لذا با استفاده مداوم آلوورا احساس تندرستی و سلامتی به شما دست می دهد و سطح مصرف انرژی بدن افزایش می یابد و به شما کمک می کند تا وزن بدن مناب و متعادل گردد .

۷- افزایش مصونیت بدن

آلوورا به طور طبیعی مقاومت بدن را افزایش می دهد. نظر به اینکه سیستم مقاومتی بدن همانند ساعت کارمی کند تا از بدن محافظت نماید ، آلوورا با بالا بردن طبیعی مقاومت بدن سبب می گردد مصونیت بدن به طور چشمگیری افزایش یابد. نوشیدن مداوم ۲ تا ۴ اُنس آلوورا می تواند به سیستم مقاومت بدن شما کمک نماید .

۸- کمک به سلامت گوارش

یک سیستم سالم گوارشی سبب می گردد تا مواد مغذی حاصل از غذای که صرف می کنیم به سهولت جذب جریان خون گردد. آلوورا دارای قابلیت طبیعی دفع مسمومیت می باشد.

آیا نوشیدن مداوم آلوورا می تواند حرکت موجی روده را بهبود بخشیده و جذب پروتئین را افزایش دهد و همزمان میزان باکتری هایی را که سبب تخمیر می شوند کاهش دهد؟ بله همه این کارها را به طور طبیعی انجام می دهد!!! آلوورا همچنین می تواند خود را در کمک به کاهش سوزش قلب یا معده و دیگر ناراحتی های گوارشی ثابت نماید .

۹- التیام بخش سریع

آلوورا عملکرد فیبروبلاست ها را افزایش می دهد. فیبروبلاست ها سلولهای قابل ملاحظه و ریزی می باشند که مسئولیت شکل دادن به کلاژن را عهده دار هستند. آنها همچنین کمک می نمایند تا سبب التیام سوختگی ها ، بریدگی ها ، پارگی ها ، خراش ها و سوزش های خفیف پوست گردند.

۱۰- بهداشت و سلامت دندان

آلوورا بی نهایت برای سلامتی دهان و لثه شما مفید می باشد. در قرار ملاقات بعدی که با دندانپزشک خود دارید آلوورا را همراه خود برید .

برای اطلاعت بیشتر می تونید به این سایت نگاه کنید.

http://en.wikipedia.org/wiki/Aloe_vera

برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی

مدار الکتریکی کلید تبدیل

مدار الکتریکی کلید تبدیل
 


ادامه مطلب ...
برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی

نقره فعال خاصیت میکروب کشی دارد.برای تصفیه آب درتصفیه خانگی وشهری استفاده می شود:

انو نقره از هزاران سال قبل به عنوان ماده ضد میکروبی شناخته شده است. در زمان های گذشته نقره را به صورت گرد ریز آسیاب می کردند و در آب می ریختند تا از ایجاد عفونت و سایر بیماری ها جلوگیری نمایند. اما امروزه با استفاده از فناوری نانو و به کمک روش های ویژه و بسیار پیشرفته ، نقره را به ابعاد بسیار ریز ، در حد نانو متر در می آورند. نانو متر یکی از ریز ترین واحد های طول است که بشر امروزه به کمک میکروسکوپ های پیشرفته قادر به اندازه گیری و مشاهده آن است. یک ذره نقره یک نانو متری حدود 80000 برابر کوچکتر از قطر موی انسان است . با ریز شدن مواد ، سطح تماس آنها با محیط و در نتیجه فعالیت آنها افزایش می یابد . به همین علت ، نانو نقره در مقادیر بسیار اندک در حدPPM  فعالیت ضد میکروبی بسیار مناسبی از خود نشان می دهد.به تازگی نشان داده شده است که علاوه بر باکتری ها و قارچ ها ، نانو نقره توانایی از بین بردن ویروس های خطرناکی همچون HIV  ( عامل بیماری ایدز) و هپاتیت B  را دارد.

دانشمندان مكانیسم های متفاوتی را برای تبیین اثرگذاری نقره بر میكروبها یافته اند. به دلیل همین تعدد مكانیسم ها است كه میكروبها نمیتوانند نسبت به نقره سازگار شوند و یا مقاومت پیدا كنند.امروزه به مدد فناوری نانو ساخت ذرات نقره در ابعاد نانو میسر گشته است  ذرات نانو نقره به ما این امكان را میدهند كه با كمترین غلظت خاصیت ضد میكروبی بسیار قوی را از فلز نقره شاهد باشیم.در میان مكانیسم های متعددی كه از فلز نانو نقره شناخته شده است ، دو مكانیسم بصورت بارز در نظر گرفته می شود كه به شرح زیر است.

مكانیسم یونی:در این مكانیسم ذرات نانو نقره فلزی به مرور زمان یون های Ag+ را از خود ساطع میكنند. این یونها طی واكنش جانشینی باندهای  HS- را در جداره میكرو ارگانیسم  به باندهای AgS- تبدیل می كنند كه نتیجه این واكنش تاتوره شدن و تلف شدن میكرو ارگانیسم است.

محصولات ساخته شده از نانو نقره

1-   کلوئید2-       کامپوزیت 3 -  محصولات پوششی

 4 -   منسوجات  5  -  پلیمر

6- جوراب و اسپری 7 - سیستم های تصفیه آب

 8- محلول های کشاورزی

9-  محلول های دامپزشکی   10-   مبارزه با سرطان

 

برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی


یکی از موارد مهمی که در سال های اخیر از طرف دولت و مسئولین مورد تاکید قرار گرفته است، مشخص کردن ملاک هایی برای مصرف انرژی کلیه وسایل انرژی بر خانگی است که کارخانه های سازنده وسایل خانگی ملزم به رعایت آن هستند. حاصل این کار به منظور رعایت استانداردهای تعیین شده تهیه و تدوین برچسب انرژی و یا برچسب کارایی انرژی است.برچسب انرژی امروزه در اغلب کشورهای جهان وجود دارد و مصرف کننده را با میزان کارایی هریک از وسایل انرژی بر خانگی آشنا می کند. همچنین اطلاعات مشترک در همه وسایل و اطلاعات اختصاصی مربوط به هر وسیله انرژی بر را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.برچسب انرژی دارای قسمت های مختلفی می باشد و هر قسمت نشان دهنده اطلاعاتی درخصوص دستگاه مربوطه است.بخش های اولیه برچسب انرژی که در تمامی وسایل انرژی بر خانگی (که البته دارای برچسب انرژی می باشند) مشترک می باشد، به ترتیب نمایانگر علامت تجاری شرکت سازنده، نام شرکت سازنده و مدل دستگاه می باشد.بخش چهارم برچسب مصرف انرژی که از اهمیت خاصی نیز برخوردار است بوسیله 7 حرف لاتین از A تا G درجه بندی شده است که هر یک از حروف معرف درجه ای از کارایی دستگاه می باشد. حرف A نشانگر بیشترین بازدهی و حرف G نشان دهنده کمترین میزان بازدهی دستگاه است. بنابراین هرچه رتبه دستگاه بیشتر باشد، کارآیی آن نسبت به میزان انرژی که مصرف می کند بیشتر است. مصرف کنندگان می توانند در هنگام خرید وسایل انرژی بر خانگی با توجه به رتبه دستگاه موردنظر از میزان کارایی و بازدهی آن آگاهی یابند.ستون پنجم نمایانگر میزان مصرف انرژی دستگاه براساس استاندارد ملی تدوین شده در بخش آزمون استاندارد می باشد و سایر ستون ها بیانگر اطلاعات اختصاصی در مورد هر یک از وسایل می باشد. به طور مثال ستون ششم و هفتم در ماشین لباسشویی نشانگر میزان پاک کنندگی و قدرت خشک کن دستگاه می باشد. آخرین ستون نیز آرم موسسه استاندارد را نشان می دهد.

 


مربوط به برچسب انرژی


سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور وظیفة تدوین استانداردهای مصرف انرژی ، برچسب انرژی و سیاست گذاری را از جانب وزارت نفت به عهده دارد . برچسبهای انرژی برچسبهای اطلاع رسانی هستند که بر روی تجهیزات استفاده کننده از حاملهای انرژی نصب میشوند و به روشهای مختلف ، مفاهیمی نظیر وضعیت مصرف انرژی محصول ، بازده ، هزینه های انرژی و . . . را مشخص می کند
به طور کلی استفاده از برچسب انرژی برای آبگرمکنهای فوری و آبگرمکنهای مخزن دار و همچنین بخاریها  لازم اجراست .



نمونه ای از برچسب انرژی :

موارد مندرج در برچسب انرژی مربوط به بخاری :

١ نام تولید کنند ه

٢ مدل بخاری

٣ شاخص بازدة کل خالص بخاری

۴ مقدار عددی بازده کل خالص بخاری

۵ مصرف سالیانه انرژی بخاری برحسب مگاژول

۶ معادل مصرف سالیانه گاز برحسب مترمکعب

٧ شاخص بازده در حالت تنظیم حداکثر

٨ شاخص بازده در حالت تنظیم حداقل

٩ مصرف پیلوت برحسب مگاژول بر ساعت

١٠ حداکثر توان خروجی برحسب کیلو وات

١١ نوع سوخت مصرفی

١٢ محل نشان استاندارد

١٣ سال اعتبار برچسب

 توضیح : رده انرژی (A-B) : با صرفه جویی زیاد

  : رده انرژی(C-D)  : با صرفه جویی متوسط

 : رده انرژی(E-F)   : صرفه جویی کم

 : رده انرژی(G)      : فاقد صرفه جویی

برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی

درباره وبلاگ

به نام خالق هستی .به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ توسط قاسمی دبیر حرفه وفن طراحی گردیده است.اميد است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزيز با نظرات و پيشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ مرا ياري نمايند.
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 111
بازدید کل : 574298
تعداد مطالب : 445
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1